MiniStortinget nærmer seg!

En måned uten blogging - skyldes mye jobbing, selvsagt. Jeg har startet i ny (del)stilling som pedagogisk leder for avdeling for historie og samfunnsfag på jobb, og endelig fått lov til å ta initiativ til noe jeg har hatt lyst til lenge, nemlig å arrangere et såkalt MiniStorting. Dette er et rollespill som går over flere dager, hvor elevene spiller stortingsrepresentanter/regjering, og gjennom dette skal de lære hvordan det norske politiske systemet fungerer i praksis. MiniStortinget har blitt arrangert blant annet ved Strand videregående skole, hvor jeg jobbet før jeg innfant meg på Østlandet, og siden den gang har jeg hatt kjempelyst til å dra dette i gang på mitt nye arbeidssted. I tillegg til det jeg fikk med meg fra Strand, har jeg brukt hjemmesiden til MiniStortinget ved Vågsbygd vgs som inspirasjon, her finnes en god og fullstendig oversikt over hva MiniStortinget går ut på.

Og nå nærmer det seg. 16.-18. oktober skal det skje. 170 elever skal i aksjon som politikere. Jeg gleder meg!

Kommentarer

Anonym sa…
Du, det var et spennende prosjekt jeg gjerne hører mer om! Jeg skal klikke meg inn på nettsiden du lenker til og lese meg opp på informasjon.

Har skrevet et innlegg om storskoler kontra småskoler og lurer på hva du mener om dette? Du har fagkunnskap, i motsetning til meg, så jeg håper du tar deg tid til å lese og kommentere innlegget.

http://lammelaartanker.wordpress.com/2013/09/24/legg-ned-barneskolen/

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!