1800 treff! ...og språk i middelalderen.

Innen dagen er omme har jeg passert 1800 lesere, og det siden starten av august - WOW! Jeg satte inn en sånn telledings da, og starta på 200 for at det skulle se ut som om jeg hadde noen lesere, og nå har jeg altså (snart) passert 1800! Stilige greier altså!

I dag har jeg hatt fire timer norsk på VG2, fire timer om språk i middelalderen. Dette er et tema som jeg selv ikke er særlig begeistret for, det må jeg innrømme. I tillegg har vi tre parallellagte klasser, så vi tre lærerne bytter på å lage opplegg. Opplegget i dag hadde masse detaljer og var ganske lærerstyrt, noe jeg vanligvis ikke legger opp til. Min planlegging er oftest relativt fri, jeg bruker kun stikkord, og jeg liker ikke så godt å skulle ha mer enn en gjennomgangsbolk. Men, det var ikke tid til å endre på opplegget eller finne på noe selv, så da fikk det gå som det gikk.

Dette blir på en måte en oppfølging av forrige innlegg, hvor jeg var imponert over at undervisningen gikk fint, selv om jeg ikke smilte hele tiden. I dag har jeg slått fast at den går fint, også om jeg har et opplegg som ikke er helt slik som jeg ville planlagt det. I tillegg tror jeg (de fleste...) elevene også lærte noe. I norskfaget kan det ofte bli en del rundtomkringprat og da er det ikke så lett å se hva man konkret lærer, men når vi snakker om språk så er det mye nytt - og det er bra!

Dagens konklusjon er dermed som følger: Alt funker!

PS: Opplegget var ellers veldig bra, så om noen trenger et fireøktsopplegg om språk og språkutvikling i middelalderen, så skal dette etter hvert ligge på min Wiki.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!