Søte elever

For tiden er det MYE å gjøre i mitt lærerliv - tiden mellom høstferie og juleferie er gjerne ekstra intensiv. Det er utviklingssamtaler, kursing, mange vurderingssituasjoner med påfølgende retting, og mange elever som man akkurat har rukket å bli så godt kjent med at ting og tang kommer til overflaten. Elevene trenger gjerne noen måneder på å åpne seg, med det resultat at en ikke kommer inn på dem før i november/desember.

På tross av at det er mye å gjøre, så klager jeg ikke. Joda, jeg klager. Masse. Men samtidig koser jeg meg utrolig med at jeg begynner å bli ordentlig kjent med elevene mine. Jeg har hatt noen episoder de siste ukene som har gjort inntrykk, og som gjør at jeg går smilende ut av skolebygget klokka 16 hver dag. Jeg skulle ønske at jeg kunne gjengi dem her. De er så søte, om alle bare hadde sett hvor søte disse ungdommene er!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!