Vurderingstips!

En stor del av lærerjobben består i vurdering, i alle fall om man er norsklærer. Om man ikke finner effektive metoder for dette, så vil det ta enormt med tid og energi, så her gjelder det å ta med seg de tipsene en kan få!

I den forbindelse vil jeg gjerne anbefale RubiStar, en nettside hvor man kjapt kan lage ulike vurderingsskjema (tips om denne er igjen funnet på bloggen til Henning Fjørtoft. Jeg har ikke prøvd ut dette selv ennå, men det skal definitivt bli mitt neste prosjekt! Kanskje er dette en av veiene en kan gå, i og med at en her får dokumentert og gitt klar og tydelig vurdering, samtidig som en sparer tid som så kan brukes på muntlige tilbakemeldinger.

Kommentarer

Miss Beany sa…
bra med gode tips! Hvordan får jeg til å følge bloggen din?
Eva sa…
Jeg vet ikke helt, tror kanskje du må legge inn en sånn dings i din egen blogg der du kan legge inn adresse til blogger du ønsker å følge. Kanskje...

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!