Litterært program på VG3
I dag har jeg sittet med vurdering av av litterære programmer på VG3. Elevene har jobbet i grupper, og de har kunnet velge om de ville lage tv- eller radioprogram. Alle gruppene har valgt radioprogram, noe som nok har sammenheng med at det er lettere å lage. Vi har også media og kommunikasjon som linje så det finnes mye utstyr, men stakkarene i ST-klassene har ikke tilgang til å låne alt det. Så dermed altså, radioprogram. Før jeg går videre må jeg legge til at opplegget skissert under er laget av min gode kollega ved Rosenvilde vgs Mette Skorge, så jeg kan ikke ta kreditt for mer enn gjennomføringen her. Oppgaven vi ga lød som følger: I denne gruppeoppgaven skal dere fordype dere i et emne knyttet til et litterært tema. Her står gruppen helt fritt i valg av fokus. Det kan være en litterær periode som står i sentrum eller et forfatterskap. Kravet er uansett at det er tekster som skal diskuteres, og tekstene skal analyseres, tolkes og settes inn i en kontekst. I tillegg til d
Kommentarer