Endelig juleferie

Endelig juleferie, men ferien er jo snart over? Sånn føles det når desember har vært lang, lang og lenger enn lang. Etter en på-og-av-sykdomsperiode fra midten av november og helt frem til jul har rettebunken blitt stadig høyere og planleggingsbehovet etterhvert enormt, og da er det slitsomt å være lærer. Er man syk så er man syk, og da må man bli hjemme. Men for oss lærere blir da alt arbeid liggende, og to uker ut betyr en ukes kontorarbeid som ligger og venter på deg. I tillegg må vikartimer planlegges, også mens man er ute. Dermed blir det, iallfall for meg, vanskelig å slappe av, spesielt før jeg innser selv at nå er jeg faktisk syk.

Men, nå er formen endelig bedre. Og mens seksti drøftingsoppgaver godgjør seg inne på It's Learning, så skriver jeg litt mens jeg venter på at flittigheten tar tak i meg så jeg får begynt med vurderinga.

Fra og med onsdag som kommer har jeg ny timeplan, som sannsynligvis blir slik ut dette skoleåret. Det innebærer at jeg skal ut av 2km, som jeg har hatt i norsk siden august. Det er faktisk litt synd, ikke fordi jeg må ut av norskfaget, som jeg ikke er så glad i, men fordi gruppa er veldig hyggelig å være sammen med. Alle lærere har grupper/klasser som de funker bedre sammen med enn andre, og denne norskgruppa har passet meg veldig godt. Men, sånn er lærerlivet. I steden skal jeg undervise en klasse til i religion, 3sfb. Det gleder jeg meg veldig til! Selv om det blir en undervisningstime til i uka i forhold til det jeg har nå, så er det arbeidsbesparende fordi jeg nå får to religionsklasser hvor jeg selvsagt kommer til å kjøre samme opplegg. Jeg har også hatt vikartimer i den klassen jeg skal ta over, og jeg kjenner en del av elevene godt fra før, så jeg har et godt inntrykk av klassen før jeg skal ta dem over.

Ellers fortsetter jeg med de tre klassene jeg har, og satser på at halvåret blir strålende, når jeg bare kommer meg igjennom den store haugen med retting som ligger og venter altså...

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!