Plassering i klasserommet
Plassering av elevene i klasserommet kan være alfa-omega for å få undervisningen til å fungere best mulig. På bloggen Norsklærer med digitalt grensesnitt fant jeg i dag en link til et innlegg med tips til plassering av elevene.
Jeg har dette halvåret også prøvd å flytte elevene rundt etter hvilken type aktivitet vi skal ha. Det tar tid, men som oftest er det verdt det! Jeg er dog ikke sikker på om løsningen som skildres i innlegget over er den riktige, i det elevene blir sittende vendt mot læreren (noe som jo er fint), men uten bord foran seg. Oftest vil en vel foretrekke at de har bort, slik at de kan notere, enten på papir eller på pc? Likevel, tanken er fornuftig, og det er i alle fall en anledning til å tenke over hvordan mine, og dine, elever er plassert.
Jeg har dette halvåret også prøvd å flytte elevene rundt etter hvilken type aktivitet vi skal ha. Det tar tid, men som oftest er det verdt det! Jeg er dog ikke sikker på om løsningen som skildres i innlegget over er den riktige, i det elevene blir sittende vendt mot læreren (noe som jo er fint), men uten bord foran seg. Oftest vil en vel foretrekke at de har bort, slik at de kan notere, enten på papir eller på pc? Likevel, tanken er fornuftig, og det er i alle fall en anledning til å tenke over hvordan mine, og dine, elever er plassert.
Kommentarer