Avskjed

I dag er dagen før dagen, i morgen skal jeg være eksaminator for seks heldige (?) kandidater i tysk muntlig. Jeg er veldig, veldig spent, kanskje muligens like spent som elevene, dette er jo første gangen for meg også. Dagen har dermed gått med til å lage spørsmål til muntlig prøve og foredrag, lese gjennom tekstene som står på pensum, og til å svare på diverse eksamensrelaterte spørsmål over it's learning. På tross av nervøsitet på begge sider av bordet så går nok dette likevel greit, det går som kjent alltid bra for flinke jenter!

Ellers har det vært mye å gjøre i det siste. I det jeg trodde sommerferien senket seg over skolen, så viste deg seg at den siste tida faktisk er ganske hektisk, med bokinnsamling, eksamen(sforberedelser), fraværsføring, oppsummering, og så videre.

For min del har det også blitt litt ekstra at jeg nå har bare en dag igjen med kontaktlærerklassen min. Siste timen hadde vi på onsdag, og jeg hadde planlagt en sånn fiiin avskjedstale. Den ble det ingenting av, i steden skalv både stemme og kropp ganske bra. Jeg tror dog at de fikk med seg at jeg har satt UTROLIG pris på dette året, 1ST-A ved Strand VGS, dere er en FANTASTISK gjeng! Om dere har lært halvparten så mye av meg som det jeg har lært av dere, så har jeg oppnådd mer enn jeg trodde var mulig i løpet av ett skoleår. På torsdag, midt under opplesingen av kandidater til muntlig eksamen på vg2, sto også plutselig hele klassen utenfor døra med gaver til meg. Jeg ble da tildelt Fløgstads siste, og en boks for å ha gode minner i, som allerede var fylt med et sjokoladehjerte, en CD med en bildefilm fra det siste året (denne ligger også her), og en "dings" med påskriften "du er den beste". Trenger jeg å si mer? Eneste nedtur (for klassen) var vel at jeg ikke begynte å grine, men det får dere altså leve med...:D

TAKK!

Kommentarer

Selv om både du og stemmen skalv, syntes jeg du var flink :) Jeg ble vertfall rørt!
Og ja, jeg tror vi har lært enormt dette året. Det beviser igjen hvor mye mer vi lærer av å jobbe godt. Du har gitt oss en hau med oppgaver, innleveringer og lekser, men tilbake har vi kanskje fått mer lærdom enn noen gang før!
Håper du får nytte av presangen og at boka (+sjokoladen) er god :)

Så igjen, tusen takk for et minnerikt år :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!