Glede

Nå har det vært trøkk-trøkk-trøkk i noen uker, men endelig letner det litt! Elevsamtalene er unnagjort, og jeg ser enden på retteuendeligheten for denne gang. Det er godt det! Det betyr også at det er tid til connection med elevene igjen - og det er så morsomt! Det er utrolig hvor stor forskjell det utgjør også i undervisningen, når man har overskudd så blir timene utrolig mye bedre, og jeg opplever i alle fall at jeg ser elevene mye bedre. Jeg legger bedre merke til hva som skjer i timene, og jeg får med meg den enkelte i mye større grad enn når jeg står til halsen i rettearbeid og administrasjon.

Jeg tipper at elevene merker det også, for plutselig er alle sammen glade og blide, og så blir jeg enda mer glad og blid, og så kan jeg gå ut av timen med den gode følelsen. Hurra!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!