Juleverksted

Nå er det to jobbdager igjen før juleferien, for min del har jeg en jobbtime igjen, som jeg skal bruke til avslutning med klassen min på tirsdag. Jeg har heller ikke undervist siden onsdag, torsdag satt jeg kun vakt i noen timer, og fredag hadde vi juleverksted på skolen.

Ettersom jeg jobber i vgs er juleverkstedet nok noe omstridt blant lærerne. Mange synes det er bortkastet tid å bruke en hel dag på at ungdommene skal lage engler, pepperkaker og julekort. Jeg derimot, er definitivt for denne dagen. Den er miljøskapende, og elevene koser seg. Jeg skjønner at man kan tenke at de er så voksne i videregående at vi bare bør ha fokus på læring, men jeg er ikke enig i argumentet. For å få til godt læringsmiljø må man også trives sammen, og det gjør man ved å legge inn slike aktiviteter. De koser seg de elevene som sviver rundt i gangene også. De har også juleverksted, og de er innom litt her og litt der, selv om de ikke er til stede hele dagen.

I tillegg fikk alle på skolen servert grøt midt på dagen. Bilder fra dette kan dere se her.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!