I love SmartArt

Jeg har oppdaget SmartArt! Jeg er ikke så glad i powerpointpresentasjoner, men de er et nødvendig onde. Jeg prøver følgelig å jobbe med flest mulig bilder og illustrasjoner, og minst mulig tekst. Den siste uka har jeg oppdaget SmartArt, som er en innsettingsfunksjon i Microsoft Powerpoint. Så enkelt, hvorfor har jeg ikke sett dette før? Det er ikke verre enn i trykke sett inn, og så smartart, og vips kommer de morsomste illustrasjoner opp, som kan brukes for å understreke stikkordene i powerpointen. Jeg har laget utkast til andre økt i Politikk og Menneskerettigheter hvor vi skal gjennomgå en del grunnleggende begreper, alle illustrert med SmartArt, og du kan se den her (filen må lastes ned, og du må kjøre den i fremvisningsmodus for å se effektene).

Veldig morsomt, altså!

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Statsbudsjettet 2011 og frafall i videregående skole

Arbeid med roman i norskfaget: Tante Ulrikkes vei

Spill Alias!